
Inovacije v kmetijstvu so ključ do prihodnosti slovenskega podeželja
Inovacije, ki presegajo tradicionalno kmetijstvo
Inovativno kmetijstvo se nanaša predvsem na uporabo novih tehnologij za izboljšanje trajnosti in učinkovitosti delovanja kmetije ter na ustvarjalnost pri kreiranju izdelkov z dodano vrednostjo. Z uvajanjem inovacij lahko kmetije izboljšajo svojo produktivnost, ščitijo okolje in nenazadnje povečajo svoj izkupiček, kar jim omogoča dolgoročen uspeh. Inovacije, ki prinašajo dodano vrednost, slovenskim kmetom omogočajo, da presežejo tradicionalno kmetijsko vlogo, se izognejo tveganju nizkih odkupnih cen kmetijskih pridelkov in postanejo podjetniki z lastno blagovno znamko. To je ključno za dolgoročno uspešnost in finančno stabilnost kmetij, saj omogoča boljše pozicioniranje na domačem in tujih trgih ter višje prihodke.

Tradicija in inovacije združeni v sladoledu iz ekološkega kozjega mleka
Kmetje, ki investirajo v razvoj inovativnih produktov, so v boljši poziciji, da izkoristijo prednosti sodobnih trendov, kot so zdrav način življenja, ekološka pridelava in trajnostno potrošništvo ter s tem zagotovijo uspeh in prepoznavnost svojih kmetij tudi v prihodnosti. To dokazuje tudi Gregor Slavec.
Kmetija Slavec je srednje velika kmetija na severnem robu ilirskobistriške občine, ki je usmerjena v rejo tradicionalnih in avtohtonih slovenskih živali ter jagodičevja. Gregor je eden redkih kmetov v svojem okolišu, ki na pašnikih pase koze srnaste in drežniške pasme, bovške ovce, cikasto govedo, kokoši nesnice in osle. Običajno bi kmetije, kakršna je Gregorjeva, svoje delo usmerile v proizvodnjo svežega kozjega mleka, sira ali jogurta. Toda Gregor Slavec je v svojo ponudbo želel vključiti inovativen izdelek, ki ima dodano vrednost in kakršnega v Sloveniji še ni. Ustvaril je prvi sladoled iz ekološkega kozjega mleka Mali knez, ki je del 9. sezone Štartaj Slovenija.
Za svoje inovativne pristope je Gregor Slavec leta 2021 prejel tudi naziv Inovativni mladi kmet, ki ga podeljujeta Zveza slovenske podeželske mladine in Kmetijsko gozdarska zbornica Slovenije ter evropsko nagrado za mlade kmete, ki mlade kmete nagrajuje za trajnostne in inovativne rešitve ter prakse, ki odgovarjajo na izzive, s katerimi se sooča kmetijski sektor.

Štartaj Slovenija pomaga razvijati slovensko podeželje
Projekt Štartaj Slovenija je odličen primer, kako lahko inovacije v kmetijstvu preoblikujejo lokalne surovine v produkte z visoko dodano vrednostjo. V preteklosti so v projektu sodelovali različni pridelovalci, ki so presegli tradicionalno kmetijstvo in danes vodijo uspešne blagovne znamke kot so:
- Batasta, znamka testenin iz sladkega krompirja, ki je zaradi oblike in velikosti neprimeren za prodajo
- Malner cider, znamka, ki je neizkoriščen potencial slovenskega sadjarstva pretvorila v okusen kraft napitek,
- Heijus, ki je tradicionalen jabolčni sok pretvoril v inovativno in trendovsko pijačo z zelišči,
- Emini medenjaki s čebelarstva Šolar, ki so nadgradili klasično pridelavo medu in kupcem ponudili znamko domačih medenjakov iz visoko kakovostnega medu.

Slovenske pridelovalce pa lahko podprete tudi vi! Z nakupom izdelkov 9. sezone Štartaj Slovenija prispevate k ohranjanju slovenskega podeželja in spodbujate lokalne pridelovalce, ki s svojim delom ohranjajo tradicijo ter nas razveseljujejo s pristnimi, kakovostnimi in domačimi izdelki.