
Katarina Kovačič: Podjetništvo je tek na dolge proge
Katarina Kovačič je že v času študija vedela, da želeli zgraditi nekaj popolnoma svojega. Skozi raziskovanje naravnih sestavin in njihovih učinkov na človeško telo je razvila neizmerno ljubezen do naravne kozmetike, ki jo je vodila v nastanek podjetja Cvetka. Danes ponosno predstavlja prvo slovensko linijo naravnih ličil.
Katarina, kdaj si se zaljubila v zelišča in kozmetiko?
Tekom študija biotehnologije in magisterija na biokemiji sem začela raziskovati naravne sestavine in zdravilne učinkovine. To področje me je popolnoma prevzelo. Spoznala sem, da je ponudba učinkovitih naravnih izdelkov v Sloveniji majhna. Želela sem ustvarjati kakovostne naravne izdelke, ki uporabniku nudijo vrhunsko izkušnjo pri uporabi, hkrati pa so prijazni do našega organizma. Med študijem sem pridobila ustrezno znanje, želja po lastnem raziskovanju pa je bila tako močna, da sem tekom študijskih počitnic garažo staršev preuredila v svojo prvo delavnico. Sama.

Kakšni so bili tvoji podjetniški začetki?
Začela sem tako, da sem denar, zaslužen s prvim študentskim delom vložila v nastanek in začetni razvoj lastnega podjetja. Kasneje, ko sem se zaposlila v prvi službi, pa sem lahko to še okrepila. Zaslužen denar je tako šel direktno v realizacijo mojih sanj, v ureditev prostorov in nabavo prvih strojev.
Začeti s podjetjem iz čiste nule je zelo težko, a tudi izpopolnjujoče. Zahteva ogromno odrekanja in 8, 14, tudi 20 ur dela na dan - odrekanja v smislu dolgih delovnikov, izpuščenih zabav, praznovanj in dopustov ... Sploh pa je podjetništvo tek na dolge proge in se odrekanja nikoli zares ne zaključijo.
Kateri so bili prvi izdelki, ki si jih ustvarila?
Prva so bila trda mila in čaji. Nadaljevala sem z masko za lase, dezodoranti, vlažilno kremo za obraz, sredstvom proti komarjem, sončno kremo in še bi lahko naštevala. Danes pa predstavljam prva ekološka ličila v Sloveniji.

Že nekaj let uspešno vodiš podjetje Cvetka, kljub temu pa je projekt Štartaj Slovenija verjetno nekaj popolnoma drugačnega. Kako se delo z velikim trgovcem razlikuje od spletne prodaje?
Sodelovanje v projektu Štartaj Slovenija mi pomeni ogromno potrditev. Predstavlja edinstveno priložnost, da širši publiki predstavim pomen resnično naravne kozmetike, ki jo razvijamo iz lastnih zelišč. Je definitivno tudi velika odgovornost, tako do partnerjev projekta, kot tudi do strank. Obvladovanje naročil in dobav za velikega trgovca, kakršen je SPAR za moje podjetje predstavlja nekaj povsem novega. Poleg tega, me spremlja nenehna skrb, da bodo kljub vsem novostim izdelki še vedno vrhunske kvalitete.

Tvoja naravna ličila Cvetka, ki so del 9. sezone Štartaj Slovenija, so že več tednov dostopna v trgovinah INTERSPAR. Kaj je najbolj pogosto vprašanje, ki ti ga zastavljajo kupci, ki se prvič srečajo z linijo?
Prvo vprašanje je skoraj vedno, ali so izdelki res naravni? Že od samega začetka Cvetke vse izdelke certificiramo, kar pomeni, da nam neodvisna inštitucija kontrolira celotno proizvodnjo in izda certifikat, da so izdelki res naravni ter ekološki in veganski. In tudi pri naših ličilih, ki jih najdete v INTERSPARU, ni nič drugače. Vsa so ekološka in veganska, posebej skrbno pa sem izbirala tudi sestavine, ki so tudi negovalne do kože.

Ali sedaj, ko so tvoji izdelki v trgovinah INTERSPAR že razmišljaš o idejah za nove izdelke?
Razvoj novih izdelkov je pri nas izredno živahno področje in seveda so izdelki, ki so v planu za naslednje leto že v zaključnih fazah razvoja. Tudi v kolekciji ličil se bomo potrudili razširiti ponudbo, tako z novimi odtenki, kot tudi s povsem novimi izdelki. Več pa naj zaenkrat ostane še skrivnost.