
Kako se lotiti nastopa na družbenih omrežjih?
Ana Eterović, strokovnjakinja za komunikacijo na družbenih omrežjih, nas je povabila v digitalni svet in podala nasvete, kako se lotiti strategije nastopa na družbenih omrežjih.
Družbena omrežja se nenehno razvijajo, nastajajo nove nišne platforme, spreminjajo se formati in tipi objav. Zato je pomembno, da ima dober ustvarjalec vsebin za družbena omrežja širok spekter znanj, saj se le tako lahko uspešno loti nastopa znamke na družbenih omrežjih. Vsebine mora znati vizualno in tekstualno dobro zasnovati, to pa zajema kreativno pisanje in brezhibno poznavanje slovnice ter sposobnost strateškega načrtovanja sporočil in vsebin. Nujno je spremljanje novosti, saj se redno pojavljajo novi formati objav in platforme, dobro je tudi, da ima tehnično znanje, smisel za fotografiranje in obdelavo fotografij, pripravo video vsebin ter na koncu tudi oglaševanje teh vsebin na družbenih omrežjih. Med njegove naloge spada tudi komuniciranje s skupnostjo, ki so končni uporabniki storitve oz. kupci izdelka, to pa pomeni moč prisluhiti skupnosti: odgovarjanja na vprašanja, odziv na pozitivne komentarje ter reševanje negativnih komentarjev in reklamacij.
Zastavljeni cilji in ciljna skupina
Pomembno si je zastaviti jasen cilj naše pojavnosti na družbenih omrežjih (vprašajmo se, kaj želimo doseči) in strateško delovati v skladu s tem. Nekateri izmed ciljev so povečanje prodaje, dvig zavedanja o znamki, pridobivanje kontaktov potencialnih kupcev (lead generation), neposreden stik s kupci in podpora uporabnikom.
Opredelitev ciljne skupine pomeni, da vemo, kdo so kupci naše znamke v smislu starosti, spola, demografije, interesov in navad. Glede na ta dva dejavnika, lahko uspešno določimo kanale, na katerih bomo prisotni.
V projektu Štartaj Slovenija so družbena omrežja zelo pomemben komunikacijski kanal. Čeprav imajo podjetniki ob vstopu v projekt različne nivoje znanj o družbenih omrežjih, so ob delu in upravljanju svojih kanalov pozitivno napredovali ter se zavedajo pomena družbenih omrežij za poslovanje podjetja.
Ljubitelji psov so specifična ciljna skupina, ki jo podjetnica Aleksandra Lelov prek kanalov Yanika zelo uspešno nagovarja, saj je tudi sama lastnica psa. Pripravila je spletno oddajo Yanika na obisku, kjer s sledilci deli skrivnosti pasjega sveta.

Kanali
Vprašanje o tem, na katerih družbenih omrežjih bomo prisotni, je odvisno od naših ciljev in ciljne skupine. Če so vaša ciljna skupina ženske, starejše od 50 let, jih ne boste nagovarjali na TikToku, ampak na Facebooku, kjer so aktivni uporabniki starejše generacije. Največji družbeni omrežji sta Facebook in Instagram, v porastu pa je tudi TikTok. Za prisotnost na njem se odloča vedno več znamk, ki se sproti učijo, kakšne vsebine objavljati in kaj deluje. Pomembno je, da poznamo razlike med kanali, formati in načini uporabe. Kar je nativno na omrežju Instagram, ne deluje dobro na TikToku, zato je pomembno, da spoznamo vsak kanal posebej, da lahko pripravljamo vsebine, ki bodo tam dosegale najboljše možne rezultate.
Glede na to, da so sledilci kanalov La Popsi tudi mlajše generacije, je bil logični korak vzpostavitev profila na TikToku. Podjetnici Neža Mlakar in Karmen Meze tam zelo uspešno ustvarjata barvite, zabavne in receptov polne objave, z vsebino prilagojeno za ta kanal.

Vsebine, ton in stil komunikacije
Vsebine, s katerimi bomo nagovarjali ciljno skupino so lahko izobraževalne, zabavne, produktne, vključujoče, skratka take, ki pritegnejo naše sledilce. Ustvarjalec vsebin v skladu s tem pripravi uredniški načrt, ki temelji na komunikacijskih stebrih. Eden izmed teh so lahko produktne objave, drugi pa predstavitev naših zaposlenih in ostale vsebine o življenjskem stilu.
Na družbenih omrežjih si sicer lahko privoščimo bolj neformalno komunikacijo, vseeno pa moramo ostati znotraj stila naše znamke. Če nagovarjamo zelo mlado ciljno skupino, je komunikacija lahko bolj sproščena, možna sta tikanje in sleng, če nagovarjamo skupino, ki kupuje tehnično opremo, uporabljamo tudi strokovne izraze. Ton in stil komunikacije morata biti prilagojena naši ciljni skupini.
Ekipa Palačinke takoj! družbena omrežja Palačinkomat upravlja v prepoznavnem stilu. Izstopajo z zabavnim tonom komunikacije, šalah o palačinkarju in sproščenih objavah.

Procesi snovanja in objave vsebin
Ko imamo vzpostavljeno ekipo v podjetju, je treba razmisliti o tem, kako bo potekal proces snovanja, ustvarjanja in objave vsebin. V podjetju je treba določiti, kakšni so procesi kreiranja vsebin in kdo iz ekipe nam bo pri tem s svojim znanjem pomagal. Ustvarjalec vsebin za družbena omrežja določi, kako pogoste bodo objave (na dnevni, tedenski, 14-dnevni, mesečni ravni). Če so procesi dela jasno vzpostavljeni in določeni kanali za interno komunikacijo, se točno ve, kdo v ekipi odgovarja na vprašanja skupnosti, rešuje reklamacije in potrjuje vsebine pred objavo.
Pri Odori je za proces kreiranja vsebin za družbena omrežja vzpostavljena interna ekipa, pri produkciji profesionalnih fotografij pa je pomoč zunanja.

Potrebna znanja in kadri
Ustvarjalec vsebin za družbena omrežja seveda lahko opravlja več funkcij. Glede na pogostost objav in razporeditev vlog v podjetju pa je treba razmisliti o tem, če v ekipi potrebujemo dodatne sodelavce ali če bi za del nalog najeli zunanje sodelavce. Možno je, da vse naloge opravlja ustvarjalec vsebin, lahko pa si pomaga s fotografom, snemalcem, tekstopiscem, oblikovalcem ali spletnim oglaševalcem.
Vzpostavitev zunanje ekipe, ki podjetju Soulflé pomaga pri ustvarjanju in objavi vsebin na družbenih omrežjih, se je izkazala za zmagovalno odločitev. Sodelovanje med ekipama se kaže v dodelanem izgledu fotografij in rednih objavah.

Kazalniki uspeha
Da lahko ovrednotimo naše delo, določimo ključne kazalnike uspeha, po katerih bomo merili uspešnost objav. Merimo jih glede na postavljene cilje, to so minimalne številke, ki jih želimo dosegati na področju dosega objav, vključenosti, konverzij nakupov v spletni trgovini ali na drugem področju, ki ga želimo spremljati. Redno spremljanje in poročanje o rezultatih določimo na dnevni, tedenski ali mesečni ravni ter temu vestno sledimo. Le na ta način lahko vsebine glede na rezultate prilagajamo in izboljšujemo.
Svoje prodajne cilje s pomočjo družbenih omrežij dobro dosega Gaia Naturelle. Pri tem odlično uporablja nagradne igre in izkušnje zadovoljnih uporabnikov.

Ena izmed glavnih izzivov sodobnih podjetij in blagovnih znamk sta zagotovo vidnost ter pristen, neposreden stik s potrošnikom. Prisotnost na družbenih omrežjih je tako danes nujna, saj so te platforme integrirane v naš vsakdan in si brez njih ne predstavljamo več dananšnje komunikacije. Platform na družbenih omrežjih je veliko, vsaka pa ima svoje značilnosti in zakonitosti. Zato moramo pred vzpostavitvijo profilov znamke na družbenih omrežjih dobro vedeti kateri so naši glavni cilji, kakšna je naša ciljna skupina in kje jo bomo najbolj učinkovito dosegli.