
Innobox – od znanstvenih eksperimentov za otroke do naslova Slovenski Start:up leta
Teja, se je po tvojem mnenju misija Innoboxa v zadnjem letu spremenila?
Definitivno ne! Misija se je samo še okrepila. Vsak otrok si zasluži, da odkrije svoj potencial in to bomo zagovarjali do zadnjega diha.
Od kje izvira goreča želja po širjenju strasti in znanja do naravoslovja in znanosti na mlajše generacije?
Obožujem delo z otroki in, ko delaš z njimi, vidiš, kako jim zažarijo očke ob pridobivanju novega znanja. Takrat veš, da delaš prav. Da jim daješ možnost, da doživijo nove stvari, da so navdušeni in da odkrijejo, kaj vse zmorejo, pa čeprav jih pogosto podcenjujemo. Na drugi strani pa je moja strast do naravoslovja nekaj, kar me navdihuje vsak dan. Ko vidim kaj na spletu ali v reviji in je povezano z novimi odkritji, zdravljenji, izumi, se ustavim in »padem noter.« Vse, kar je inovativnega, me neizmerno navdihuje in želim, da to občutijo tudi otroci.
Kaj tvoj izdelek pomeni za povečanje promocije STEM (področje znanosti, tehnologije, inžineringa in matematike) med mlajšimi generacijami?
Najprej se mi zdi, da smo preko projekta Štartaj Slovenija in sedaj še po nazivu Slovenski Start:up leta KONČNO prišli do tega, da se o STEM področju pričenja govoriti tudi v Sloveniji. Da se vedno bolj zavedamo, da je STEM naša prihodnost in prihodnost naših otrok. Preko Innoboxa pa želimo dodati košček v mozaik tega, da bomo tudi v Sloveniji imeli dovolj STEM – naravoslovnih kadrov, ki jih že sedaj zelo primanjkuje. Če pa ob uporabi Innoboxa otrok še odkrije svoj talent – potem smo pa zmagali!
Kako lahko v slovenskem prostoru dosežemo še večjo ozaveščenost o potrebnosti izobraževanja otrok na način igrifikacije in »hands on« način?
Pridete na moj seminar (smeh). Velikoo več se moramo o tem pogovarjati v javnosti. Ne pomaga o tem govoriti samo v šoli in na fakultetah, to morajo začeti razumeti tudi starši. In najlažje jih nagovoriš preko medijev. Pri tem nam je zelo pomagala oddaja Štartaj, Slovenija!

Kakšen vpliv bo po tvojem mnenju imel tvoj produkt na prihodnost in vključevanje mladih deklet/žensk v znanost?
Resnično upam, da ogromen. Veliko pozornosti posvečamo temu, da vse materiale, ki jih uporabljamo za oglaševanje, ohranjamo spolno nevtralne. To pomeni, da je na fotografiji/videu vedno prisotna in deklica in fantek. Da ne prikazujemo nekega področja kot fantovskega ali dekliškega. Druga pomembna stvar pa so vzornice, ki jih je zelo malo oz. dobijo premalo prostora. To ne pomeni, da jih ni, ampak, da se jih ne izpostavlja. Tako da upam, da bo to, da bodo mlade gospodične videle žensko za vzor, spodbudilo njihovo motivacijo.
Od kje izvira tvoja samozavest in vera v uspeh Innoboxa?
Nikoli nisem pomislila, da nam ne bo uspelo in v to še vedno verjamem.
Kaj je prednost Innoboxa pred podobnimi domačimi in tujimi izdelki, ki so namenjeni izobraževanju otrok?
Predvsem v tem, da imamo za seboj veliko let pedagoškega dela na krožkih, kjer so nas v prvi vrsti otroci izšolali o tem, kaj jim je všeč in kaj ne ter, kako jim težke stvari predstaviti na čim lažji način. Druga stvar, ki je tesno povezana s prvo, pa so video navodila v jeziku otroka. Trenutno na trgu še nis, razen Innoboxa, produkta, ki bi to ponujal. Zanemarljivo pa ni tudi dejstvo, da moje izkušnje iz sveta znanosti in dela v raziskovalnih laboratorijih definitivno pomagajo pri oblikovanju produkta.

Od laboratorija, molekularne in celične biologinje po izobrazbi, do podjetnice. Kako ti je uspel preskok iz znanstvenice na podjetnico?
Preskok je bil kar težak, strah ob tej odločitvi je bil izjemno velik. Ampak čutila sem, da moram to narediti, da moram ustvariti, takrat še, naravoslovni krožek. Sedaj enako občutim ob ustvarjanju Innoboxa, da moram to spraviti v svet za dobro otrok.
Kaj tebi in tvoji ekipi pomeni zmaga in naziv Start:up leta 2022?
Pomeni nam dodatno potrditev, da ne samo, da so starši in otroci Innobox zelo dobro sprejeli, ampak da tudi naša poslovna vizija deluje. Da imamo svetlo pot pred sabo. In ko to potrditev prejmeš od uspešnih podjetnikov, ki so v komisiji, sta ponos in motivacija nepopisna.
Sodelovala si v 6. sezoni projekta Štartaj Slovenija. Kako je sodelovanje vplivalo na razvoj vašega podjetja?
Med projektom Štartaj Slovenija smo se naučili, kako se še hitreje obrniti in kako v zelo kratkih časovnih okvirih delovati kar najbolje. Projekt nam je dejansko pomagal validirati našo poslovno idejo. Sodelovanje s podjetjem Spar nam je omogočilo, da smo v zelo kratkem času ponudili vrhunski izdelek in nato preko sodelovanja v projektu testirali trg. Prej nas je poznal majhen krog ljudi, po vključitvi v projekt pa cela Slovenija!

Ali mladim podjetjem, ki potrebujejo odskočno desko, priporočaš udeležbo v Štartaj Slovenija?
Če si želijo v kratkem času ugotoviti, ali bi bil izdelek sprejet s strani kupcev, definitivno. Gotovo pa bodo pridobili tudi na prepoznavnosti.
Kaj bi svetovala mladim podjetnikom in podjetnicam, ki se borijo s podobnimi pomisleki in izzivi, s katerimi si se tudi ti borila ob začetku podjetniške poti?
Nikoli ne smeš obupati in vsak dan naredi majhen korak naprej. Samo tako boš lahko napredoval/-a. Definitivno pa je pomembno, da testiraš trg, preden vložiš leta v perfekcijo produkta. Ko dobiš idejo, jo hitro testiraj. Če je test trga uspešen, pa samo naprej!
Kako vidiš prihodnost podjetja, kaj so cilji Innoboxa v obdobju naslednjih 5 let?
Za naslednjih 5 let je naša vizija, da bi bil Innobox dosegljiv v večini evropskih držav. V vseh nacionalnih jezikih.
Še zabavno vprašanje za konec: kaj bi dobitnica naziva Start:up leta 2022 vzela na samotni otok? S seboj lahko vzameš le tri stvari.
Vžigalice, nož in povratno karto (smeh).
