
Kaj mora podjetnik začetnik vedeti o nastopu na družbenih omrežjih?
O strategiji in nastopu znamk na družbenih plarformah smo govorili z Ano Eterović, strokovnjakinjo za komunikacijo na družbenih omrežjih. Ana v sodelovanju z agencijo za marketing in komunikacije Formitas tekom projekta Štartaj Slovenija podjetnikom svetuje in jih usmerja na poti ustvarjanja v vihravem svetu družbenih omrežij.
V projektu Štartaj Slovenija se srečuješ s podjetniki, ki so bolj ali manj na začetku svoje podjetniške poti. Kaj bi svetovala znamki oz. podjetniku, ki šele vstopa na trg in načrtuje nastop na družbenih omrežjih?
Izberite prava omrežja. Dobro preučite platforme, kdo se na njih zadržuje, in kakšne možnosti ponujajo ter se odločite za tisto, ki je za vašo znamko najbolj smiselna.
Dobro preverite, kaj počne vaša konkurenca. Opazujte način komunikacije konkurenčnih znamk, koliko oglašujejo, na kakšen način se odzivajo na komentarje uporabnikov, katerim trendom sledijo itd.
Pripravite dober vsebinski načrt. Strategija nastopa na družbenih omrežjih je ključna. Pri snovanju vsebin se vprašajte: O čem boste govorili? Kakšen bo ton komunikacije? Kako bo vsebina vizualno izgledala? Kakšne formate boste uporabljali? Kakšni so vaši konkretni (numerični) cilji? Koliko sredstev imate na razpolago za vlaganje v družbena omrežja?
Ustaviva se za trenutek pri vsebini. Glede na količino kanalov za komunikacijo, ki jih mora posamezna znamka zadovoljiti, je verjetno težko ostati zanimiv, edinsten, kreativen … Kaj bi svetovala podjetniku, ki mu primanjkuje idej za vsebino?
Ideje za vsebino lahko najdete dobesedno na vsakem koraku svojega poslovanja. Pri tem je zelo pomembno, da vnaprej opredelite vsebinske stebre oz. teme, ki jih boste pokrivali.. Seveda boste govorili o svojih izdelkih in storitvah, ki jih ponujate in njihovih konkurenčnih prednostih. Na tem mestu lahko izpostavite tudi svoje zaposlene in predstavite vsakdan v svojem podjetju.
Zelo učinkoviti boste, če boste spremljali, kako se uporabniki odzivajo na določene tipe vsebin in na podlagi tega načrtujete nadaljne objave. Spremljajte tudi trende in jim s svojimi vsebinami poskušajte slediti, dokler so relevantni, saj zagotavljajo večjo uspešnost. Neskončno idej za vsebine najdete tudi z enostavnim brskanjem po Googlu ali Pinterestu, ki jih potem prilagodite v skladu s svojo znamko. Nenazadnje, opazujte, kaj počne vaša konkurenca.
Ker pa, kljub zgoraj navedenem, nima vsak znanja ali občutka za ustvarjanje vsebin, podjetja pogosto najemajo agencije, ki se s tem ukvarjajo profesionalno. Če za to nimate resursov, svetujem, da se podjetnik-začetnik poveže z ustvarjalcem vsebin ali manjšim vplivnežem, ki ti lahko pri rasti znamke pomaga z idejami ali ustvarjanjem fotografij, videov in druge konkretne vsebine.

Ali je pri vstopu nove znamke na trg pomembna prisotnost na različnih družbenih omrežjih?
Da. Prisotnost na različnih družbenih omrežjih je priporočljiva. Ni pa nujna. Največja napaka, ki jo lahko znamka stori, je, da je prisotna povsod, a povsod dela polovičarsko. Raje si izberite, denimo, 2 platformi in na njih delajte dobro. Pri izbiri platforme bodite pozorni na to, ali tam nagovarjate svojo ciljno skupino. Prav tako ni treba za vsako platformo ustvarjati popolnoma unikatne vsebine. Lahko je podobna ali enaka, nujno pa mora biti prilagojena na format, ki je primeren za posamezno omrežje.
Kako pa vidiš družbena omrežja v prihodnosti?
Družbena omrežja so infrastruktura komunikacije na spletu in brez njih si več ne predstavljamo današnje digitalne komunikacije. Mislim, da se bodo omrežja v prihodnosti čedalje bolj diverzificirala in oddelki, ki bodo v podjetjih ali agencijah zanje skrbeli, bodo morali biti izjemno seznanjeni in zverzirani v snovanju ter ustvarjanju vsebine specifične za omrežje.
Kako pa se strategija na družbenih omrežjih pri podjetnikih projekta Štartaj Slovenija razlikuje od strategije drugih znamk?
Zagotovo je razlika v pogojih pri vstopu. Uveljavljena znamka, ki vstopa na družbena omrežja, ima bistveno več sredstev za oglaševanje, znanja in publiko, ki znamko že pozna. Podjetniki projekta Štartaj Slovenija so praviloma na samem začetku poslovne poti in pogosto so med njimi tudi takšni, ki nimajo veliko znanja o družbenih omrežjih. Skozi proces jim pomagamo s svetovanjem, jih usmerjamo in organiziramo izobraževanja, saj je komunikacija na družbenih platformah za njihov uspeh izredno pomembna. Velika prednost podjetnikov Štartaj Slovenija pa je medijska podpora hiše PRO PLUS in izjemno gledana oddaja Štartaj, Slovenija!, predvajana na najbolj popularni komercialni televiziji pri nas. Oddaja jim omogoča tako zagon pri prodaji kot tudi vidnost na družbenih kanalih.
Izpostavitev v televizijski oddaji pa poleg neverjetne prepoznavnosti prinaša tudi odzive, ki niso najbolj naklonjeni. Kaj bi svetovala podjetnikom, ki se na družbenih omrežjih spopadajo z negativnimi komentarji?
Vedno komunicirajte transparentno, profesionalno in pomirjeno. Ne zapletajte se v prepir s sogovornikom in odgovarjajte vljudno, z maksimalnim številom informacij. Dobro ocenite, kdaj odnehati oz. se “odjaviti” iz nepotrebne razprave.
Vprašajte se, kaj je konstruktivna kritika in kaj je neupravičen negativen komentar. Negativnih komentarjev si ne jemljite k srcu. Ljudje na spletu ne komentirajo vas osebno, ampak vaše podjetje, izdelek oz. storitev. Na ta način boste lažje upoštevali prejšnji nasvet.
