
Ines Confidenti in Tilen Pahor: Vračanje k naravi
Ines Confidenti in Tilen Pahor sta svoji karieri in življenje v mestu pustila za seboj ter se odločila za življenje na podeželju. Danes obdelujeta kar 6000 sivkinih grmov, iz katerih s parno destilacijo pridelujeta visoko kakovostno eterično olje, ki sta ga vključila v linijo krem iz sivke o’kras.
Ines in Tilen, vajina odločitev, da zapustita urbano okolje in svoji službi zamenjata za vzgojo zelišč, se najbrž marsikomu zdi nenavadna. Kako to, da sta se odločila za tako drastično spremembo?
Na najino odločitev je vplivalo več dejavnikov. Ena izmed ključnih motivacij je bila želja po delu, ki ponuja več stika z naravo in omogoča ustvarjanje izdelkov, ki prispevajo k bolj zdravemu in trajnostnemu načinu življenja. Pridelava sivke in razvoj naravnih kozmetičnih izdelkov, ki temeljijo na sivki, je bil naraven korak naprej. Poleg tega sva si od nekdaj želela ustvariti nekaj svojega, kar temelji na kakovosti in trajnosti.
Ali sta od nekdaj načrtovala skupno poslovno pot?
Skupna poslovna pot ni bila nekaj, kar sva načrtovala, vendar se je s časom in razvojem idej to zgodilo naravno. Združila sva svoje želje po ustvarjalnosti, podjetniški duh in skupno strast do narave ter naravnih izdelkov. Verjetno je k skupni poti pripomoglo tudi to, da se najina izobrazba idealno dopolnjuje. Tilen je ekonomist in skrbi za finančno vodenje ter urejanje podjetja. Poleg tega pokriva težja in bolj zahteva dela na njivi. Ines pa je svoje znanje, ki ga je pridobila kot medicinska sestra usmerila v razvoj izdelkov. Zaradi njenega poznavanja potreb na področju nege kože in zdravja lahko skupaj ustvarjava izdelke, ki resnično izpolnjujejo specifične potrebe uporabnikov. S skupnimi znanji in izkušnjami sva zgradila temelje za uspešno poslovno sodelovanje.

Poslovno sodelovanje s partnerjem je lahko tudi trd oreh. Kako vama dejstvo, da sta par pomaga pri poslovnih odločitvah?
Poznava se zelo dobro, kar pomeni, da razumeva medsebojne prednosti, šibkosti in način razmišljanja. To nama omogoča boljšo komunikacijo in lažje usklajevanje pri pomembnih poslovnih odločitvah. Seveda je ključno tudi zaupanje, ki ga imava drug v drugega, kar olajša sprejemanje tveganih odločitev. Včasih, ko gre za izzive ali konflikte, imava več potrpežljivosti in razumevanja, kar nama omogoča, da hitreje najdeva rešitve. Zaupava idejam in odločitvam drug drugega, ker sva oba na svojem področju strokovnjaka.
In skupaj sta tudi vstopila v projekt Štartaj Slovenija! Ali sta od pomladi, ko se je za vas začela 9. sezona pridobila kakšna nova znanja?
Od pomladi, ko se je začela 9. sezona Štartaj Slovenija, sva pridobila kar nekaj novih znanj, predvsem na področju poslovanja in marketinga. Naučila sva se predvsem, kako vzpostaviti in vzdrževati odnose z večjimi trgovci, kot je Interspar, kar je bil za naju pomemben korak. Prav tako sva se poglobila v logistiko in optimizacijo poslovnih procesov, da bi zagotovila nemoteno delovanje podjetja ob večjem povpraševanju. Naučila sva se tudi delati pod večjim časovnim pritiskom in biti hitro odzivna.

Je bila pot do police Štartaj Slovenija gladka? Kakšne izzive sta srečala?
Eden izmed največjih izzivov je bilo zagotavljanje nemotene dobave in stalne razpoložljivosti izdelkov. Ker sva pridelovalca, ki sama pridobivata sivkino eterično olje in hidrolat, do končane destilacije praktično nisva vedela ali bo žetev uspešna in bova pridobila zadostno količino obeh surovin. Prav tako sva se morala prilagoditi visokim standardom trgovskih verig na področju embalaže in označevanja.
Čeprav sta na poti srečala kar nekaj ovir, je linija krem s sivko o’kras pristala na policah trgovin INTERSPAR! Kakšne občutke sta doživljala, ko sta jih prvič zagledali tam?
Po mesecih trdega dela, vlaganja energije in premagovanja izzivov, je bil trenutek, ko sva izdelke videla na policah, poln ponosa in zadoščenja. Bilo je kot uresničitev sanj, saj je to potrditev, da najin trud ni bil zaman in, da so najini izdelki končno dosegli širšo javnost. Začutila sva tudi neko hvaležnost – ne samo do vseh, ki so nama pomagali na tej poti, ampak tudi do naju samih, ker sva vztrajala, kljub težavam. Je pa to tudi trenutek, ko se začneš zavedati svoje odgovornosti, saj sedaj ne gre več le za najin osebni projekt, temveč za nekaj, kar morava ohranjati in razvijati še naprej, da bodo izdelki vedno izpolnjevali pričakovanja kupcev.

Ali sedaj, ko so vaši izdelki v trgovinah in dobivate prve odzive kupcev, že razmišljata o idejah za nove izdelke?
Seveda! Že aktivno razvijava nove ideje. Lahko namigneva, da gre za izdelek, ki ga trenutno v Sloveniji še ni in bo odgovoril na specifično potrebo, ki jo opažava pri veliko ljudeh. Zelo sva navdušena nad tem, kako bo ta novost dopolnila obstoječo linijo izdelkov in upava, da bo prav tako dobro sprejeta.
